Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/1027/-1/78/
|
Rola Dystrybucji i Obrotu.Marketing w gazownictwie.
|
Informacje
Numery
Numer 07/2007
Autor: opr. red.
|
Data publikacji: 17.07.2007 22:18
|
Z Piotrem Niewiarowskim, Dyrektorem Zakładu Gazowniczego w Krakowie rozmawia Mariusz Dobrzański
- W czerwcu odbyło się tradycyjne Sympozjum „Marketing w gazownictwie” w Zakopanem. Spotkanie to cieszy się uznaniem uczestników już od wielu lat...
- Sympozja „Marketing w gazownictwie” odbywają się co roku w czerwcu w Zakopanem - Kościelisku. Od lat gościmy na nich przede wszystkim pracowników Grupy Kapitałowej PGNiG S.A. oraz osoby z firm związanych z gazownictwem w Polsce, a także reprezentujące instytucje naukowe i naukowo-badawcze z całego kraju. Od kilku lat z naszego zaproszenia korzystają też firmy zagraniczne, duże przedsiębiorstwa europejskie oraz firmy o podobnym profilu działania ze Słowacji, Ukrainy czy Węgier.
Łączna liczba uczestników przekracza rokrocznie 200 osób, pragnących w otwartej dyskusji wymienić się doświadczeniami związanymi z rynkiem gazu w naszym kraju, a w szczególności podzielić się wiedzą na temat nowoczesnych technik marketingowych, jakie można stosować na tym rynku.
- Jaka była problematyka tegorocznego Sympozjum, czy znalazły w niej odbicie niedawne zmiany organizacyjne w Grupie Kapitałowej PGNiG. S.A.?
- Niedawno zakończone spotkanie odbywające się pod patronatem Prezesa Zarządu PGNiG S.A. - Krzysztofa Głogowskiego miało nieco zmieniony temat. Brzmiał on: „Marketing w gazownictwie – rola Dystrybucji i Obrotu”. Zmiana ta wiąże się bezpośrednio z nową strukturą organizacyjną PGNiG S.A. W trakcie Sympozjum staraliśmy się - poprzez referaty naszych gości z Akademii Ekonomicznej, Instytutu Nafty i Gazu, Akademii Górniczo-Hutniczej, przedstawicieli Grupy Kapitałowej oraz reprezentantów firm zagranicznych - odpowiedzieć na zasadnicze pytanie o istotę marketingu w wydzielonych sferach działalności Dystrybucji i Obrotu. Rada Programowa Sympozjum, na czele której stoją autorytety naukowe z AGH i AE dobrała referaty w taki sposób, aby pokazać cechy wspólne i różnice w działaniach marketingowych w Obrocie i Dystrybucji.
Sympozjum ponadto od lat jest okazją do wymiany doświadczeń i przyczynia się do integracji branży gazowniczej w naszym kraju, jestem przekonany, iż tegoroczne spotkanie także spełni te zadania.
Szczególnym zainteresowaniem cieszył się referat Anny Heinrich pt: „Rola marketingu w nowych strukturach PGNiG S.A.”, omawiający strategie działań marketingowych po zmianach organizacyjnych w branży. Pani dyrektor zaprezentowała model rozdziału obrotu i dystrybucji oraz docelowej integracji obrotu w centrali PGNiG S.A. Tradycyjnie duże zainteresowanie wzbudziły referaty prezentujące doświadczenia spółek gazowniczych Górnośląskiej i Dolnośląskiej. Referaty te przemawiały do wyobraźni słuchaczy poprzez omawianie praktycznych przykładów i konkretnych działań marketingowych podejmowanych w tych spółkach.
Z dużym zainteresowaniem spotykał się referat Grzegorza Wielgusa z Karpackiej Spółki Gazownictwa, prezentujący szanse wynikające z zastosowania nowych technologii takich jak LNG i CNG. Poza szansami na zwiększenie sprzedaży, interesujące wydaje się zastosowanie tych technologii jako awaryjnego sposobu zasilania wybranych odbiorców czy fragmentów sieci gazowej.
Tradycyjnie wielkim zainteresowaniem cieszył się referat Andreasa Potetzkiego, prezentującego zagadnienia związane z efektywnością energetyczną i działania podejmowane przez E.ON Ruhrgas AG w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klienta końcowego poprzez doradztwo i pomoc przy racjonalizacji zużycia energii, a tym samym, ograniczenie kosztów z tym związanych. Szeroko rozumiana sfera doradztwa a także działania promujące oszczędzanie i właściwie racjonalne użytkowanie energii nie tylko zwiększają poziom zadowolenia Klienta, ale także tworzą więź miedzy dostawcą i odbiorcą energii, a równocześnie wpisują się w ogólnoświatową tendencję ograniczenia zużycia energii i - tym samym - negatywnego wpływu na środowisko przez człowieka.
- W jakim stopniu Sympozjum odpowiada na „zapotrzebowanie rynku”?
- Biorąc pod uwagę, iż rokrocznie w Sympozjum bierze udział blisko 200 uczestników z kraju i zagranicy, a w tym roku frekwencja wyniosła 290 osób, można powiedzieć, że dobrze trafiliśmy w zapotrzebowanie koleżanek i kolegów z branży. Niezwykle ciekawe referaty wygłaszane przez osoby z dużą wiedzą i bogatym doświadczeniem zawodowym i naukowym są niewątpliwie naszym atutem. Osobiście wydaje mi się, że szczególnie możliwość wymiany doświadczeń i wiele okazji do dyskusji jest tym elementem, który przyciąga do Zakopanego coraz więcej uczestników. Zatem już dziś zapraszam serdecznie do Zakopanego za rok – na kolejne Sympozjum w dniach 4-6 czerwca.
- Dziękuję za rozmowę
Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/1027/-1/78/
|
Copyright (C) Gigawat Energia 2002
|