Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/311/-1/35/
|
Co trzeci polski licznik przedpłatowy u Klientów ZE Toruń S.A.
|
Informacje
Numery
Numer 01/2004
Autor: opr. red.
|
Data publikacji: 11.02.2004 03:15
|
25 tysięcy rodzin woli przedpłaty
Przedpłatowy system sprzedaży energii elektrycznej w Polsce narodził się... w Toruniu mieście Mikołaja Kopernika, genialnego Polaka, który wstrzymał Słońce wzruszył Ziemię. I wszystko wskazuje na to, że będzie on równie rewolucyjny w sprzedaży energii elektrycznej jak tezy Kopernika w stosunku do opisu ówczesnego świata.
Również w Toruniu mają swoją siedzibę zakłady „APATOR”, które rozpoczęły produkcję tego rodzaju liczników energii elektrycznej, zaś Zakład Energetyczny Toruń SA miał odwagę wdrożyć je do codziennej praktyki jako pierwszy. Wszystko zaczęło się w 1996 roku.
Najpierw były to licencyjne urządzenia LEO -11 (dla prądu jednofazowego) i LEO - 31 (dla prądu trójfazowego). Na początku 2002 roku trafiły do Klientów nowe urządzenia LEW 12 i LEW 32 będące już samodzielnym, nowatorskim produktem inżynierów z „APATORA”, który przystosowany został do rozliczeń dwustrefowych „dzień – noc”. Dla Klientów posiadających licznik przedpłatowy opracowane zostały specjalne taryfy G11e i C11e dla rozliczeń jednostrefowych oraz G12e i C12ae dla rozliczeń dwustrefowych. Ceny energii kształtują się tu na niższym poziomie niż przy rozliczeniach w tradycyjny sposób. Ponadto Klienci korzystający z liczników przedpłatowych nie płacą opłaty abonamentowej.
Przedpłatowy system sprzedaży energii elektrycznej przygotowany został z myślą o Klientach, którzy posiadają mieszkania i lokale użytkowe przeznaczone na wynajem. Znakomicie nadaje się do zastosowania w domkach letniskowych czy działkowych, garażach, sezonowych punktach małej gastronomii.
Ze względu na niższą cenę energii oraz możliwość zakupu małych jej porcji, np. już za 5 złotych, jest niezwykle przyjazny dla osób, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Pozwala także w sposób praktyczny wdrożyć w każdym gospodarstwie domowym skuteczny reżim oszczędności i racjonalizacji wydatków.
Na terenie działania Zakładu Energetycznego Toruń SA na 415 tys. wszystkich nabywców energii elektrycznej, z liczników przedpłatowych korzysta już 25 tysięcy, jest to 30% tych liczników w skali kraju.
Bycie liderem systemu przedpłatowego zobowiązuje. Stąd ciągłe poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań.
Służyć temu mają coraz bardziej wygodne sposoby realizacji „przedpłaty”, w tym po raz pierwszy w Polsce uruchomiona sprzedaż „na telefon”, a także zainstalowane w wielu strategicznych miejscach „energomaty”. 9 energomatów zainstalowano tak, aby wszyscy Klienci mieli łatwy dostęp do zakupu kolejnej porcji energii elektrycznej. To one umożliwiają sprzedaż minimalnej porcji energii za... 5 złotych oraz przyjmują monety o nominałach od 5 złotych do 10 groszy, bez konieczności fizycznego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.
W dalszych planach jest także uruchomienie sprzedaży przez internet oraz automatów obsługujących karty płatnicze i kredytowe na stacjach benzynowych i w supermarketach.
Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/311/-1/35/
|
Copyright (C) Gigawat Energia 2002
|