Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/535/-1/53/
|
Informacje
Numery
Numer 06/2005
Autor: opr. red.
|
Data publikacji: 09.06.2005 16:53
|
Efektywna i funkcjonalna obsługa Klientów, wymiana informacji za pośrednictwem platformy internetowej bez konieczności odwiedzania Biura Obsługi Klientów, zdalne i w pełni swobodne zarządzanie energią i wszelkimi elementami związanymi z jej dostawą, dostęp do bieżącego stanu rachunku, faktur, wszelkiej korespondencji z GZE SA – jednym słowem – pełna swoboda – oto podstawowe walory Internetowego Biura Obsługi GZE SA, które rozpoczęło działalność pod adresem www.ibo.gze.pl
Uruchamiając IBO, GZE SA wychodzi na przeciw oczekiwaniom Klientów, którzy – przynajmniej tak wynika z sondaży – większość spraw chcieliby załatwiać szybko, skutecznie, tanio i bez ruszania się z domu czy pracy, gdyż to pozwala zaoszczędzić czas, którego coraz bardziej nam brakuje.
O tym, że zapotrzebowanie na internetową komunikację z urzędami rośnie, świadczą choćby plany uruchamiania obsługi „on-line” w krajowych instytucjach użyteczności publicznej. Już w 2006 r. każda gmina będzie musiała zapewnić swoim mieszkańcom możliwość załatwienia większości spraw przez internet. W 2012 r. ma być gotowy system e-Podatki pozwalający firmom i obywatelom na elektroniczne rozliczanie się z fiskusem, choć już w II kwartale 2007 r. ma być możliwa pełna elektroniczna obsługa spraw podatkowych (deklaracje, zgłoszenia) i elektroniczna komunikacja z podatnikami.
Platforma www.ibo.gze.pl skierowana do szerokiego grona Użytkowników, jest jednym z pierwszych wirtualnych lecz pełnoprawnych narzędzi w Polsce, ułatwiających skuteczne załatwienie spraw biznesowych, związanych z zaopatrzeniem firm w energię elektryczną.
Już pierwsze doświadczenia wskazują na pełną użyteczność systemu, co zdecydowanie różni go od np. „internetowej obsługi”, z której wiele podmiotów MUSI korzystać rozliczając się z ZUS-em.
Wirtualne IBO jest przeznaczone dla wszystkich Klientów biznesowych GZE SA, choć – w odróżnieniu od urzędowego przymusu – korzystanie z www.ibo.gze.pl jest całkowicie dobrowolne, a o jego użytkowaniu ma przesądzać nie odgórny nakaz lecz jego niewątpliwa funkcjonalność i wygoda, którą – mamy nadzieję – w krótkim czasie docenią Klienci GZE SA. Ocenia się, że już na początku, spośród 45 tysięcy Klientów biznesowych, co najmniej 20% z nich będzie zainteresowanych korzystaniem z obsługi wirtualnej, zwłaszcza że IBO umożliwia automatyczne i „on-line” generowanie faktur, wykresów, analiz zużycia i kalkulowanie kosztów energii, podgląd ważnych dokumentów czy też dostęp do korespondencji elektronicznej.
Obsługa przez internet nie dla wszystkich Klientów GZE jest nowością. Wszak od ponad 3 lat działa Meganet, specjalnie zaprojektowany dla potrzeb większych przedsiębiorstw, z którego korzysta około 150 użytkowników; szefów firm, zakładowych energetyków i księgowych (na trzech poziomach dostępu), reprezentujących blisko 50 podmiotów.
|
Meganet umożliwia podgląd umów (ważne dokumenty), faktur (z zestawieniem wszystkich dotychczasowych), planowanie dostaw w cyklu rocznym, miesięcznym i godzinowo-dobowym, zamówienie usług energetycznych, tworzenie wykresów zużycia energii (porównanie planów z rzeczywistym zużyciem energii), korespondencję elektroniczną.
Doświadczenia czerpane z Meganetu pozwoliły na określenie najbardziej przydatnych Klientom GZE SA funkcji, które zostały uwzględnione w platformie internetowej IBO.
Internetowe Biuro Obsługi GZE SA to nie tylko sprawna komunikacja z dostawcą energii elektrycznej, to także rozwiązanie pozwalające na kompleksową obsługę Klientów „on-line” (zamiast wizyt w Biurach Obsługi Klientów i rozmów telefonicznych).
W IBO zawarte są informacje o zużyciu energii w wybranych okresach i na każdym zainstalowanym urządzeniu pomiarowo-rozliczeniowym. Dodatkowe narzędzia, tj. kalkulatory i symulatory, pomogą zoptymalizować koszty związane z wykorzystaniem energii elektrycznej. Także na platformie www.ibo.gze.pl są sukcesywnie umieszczane obowiązujące akty prawne, cenniki, wzory dokumentów wymaganych przy zawieraniu nowych umów, dokonywania nowych przyłączeń i wymagania techniczne dla układów pomiarowo-rozliczeniowych.
Dla kogo?
Aby korzystać z IBO wystarczy być Klientem instytucjonalnym GZE SA (zasada TPA umożliwia Klientom instytucjonalnym wybór dostawcy energii, niezależnie od tego, do jakiego dystrybutora są oni przyłączeni), posiadać dostęp do Internetu, adres e-mail, korzystać z dowolnej przeglądarki internetowej i zarejestrować się w systemie www.ibo.gze.pl
Po podpisaniu umowy o korzystanie z IBO (przedsiębiorstwo musi zdecydować, komu powinny zostać nadane prawa dostępu do informacji o firmie), Klient otrzymuje dostęp do swojego konta w systemie billingowym GZE.
Dane Klientów przechowywane w bazie danych serwisu IBO są chronione przez zastosowanie odpowiednich, zgodnych z obecnymi standardami bezpieczeństwa, rozwiązań technicznych, takich jak szyfrowanie za pomocą SSL, firewall oraz rozwiązań programowych umieszczonych w module administracyjnym IBO.
Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj
Zamów prenumeratę
Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/535/-1/53/
|
Copyright (C) Gigawat Energia 2002
|