Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 04/2009

EXPOPOWER nie boi się kryzysu


Rozmowa z Marcinem Gorynią, dyrektorem Międzynarodowych Targów Energetyki EXPOPOWER

- Słowo „kryzys” nie schodzi z pierwszych stron gazet. Serwisy informacyjne wciąż straszą planowanymi zwolnieniami. Firmy tną wydatki. A tegoroczna edycja targów EXPOPOWER znów będzie rekordowa. Cuda to czy czary?
- Czary oczywiście, zatrudniliśmy w tym celu papuaskiego szamana (śmiech)… A poważnie, to rzeczywiście sami mieliśmy pewne obawy, jak firmy zareagują na katastrofalne prognozy medialne. Na szczęście okazały się one nieco przesadzone. Branża elektroenergetyczna nie dała się nastraszyć i wystawcy zgłosili się na targi jeszcze liczniej niż w ubiegłym roku.

- Czyli spowolnienie gospodarcze nie miało żadnego wpływu na stan zgłoszeń?
- Prawdopodobnie miało, tylko że niekoniecznie negatywny. Specjaliści ds. marketingu i szefostwo firm coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, iż w obecnej trudnej sytuacji rynkowej udział w targach to doskonała okazja do umocnienia wizerunku i pozycji firmy, której nie warto przepuścić, bo pozorne oszczędności niepostrzeżenie mogą przeobrazić się w trudne do odrobienia straty. To oczywiste, że właśnie w warunkach spowolnienia gospodarczego uczestnictwo w targach jest wyjątkowo silnym wsparciem strategii marketingowej przedsiębiorstwa i skuteczną inwestycją w jego przyszłość.



- Jak wiele firm jest tego świadomych?
- Wydaje się, że coraz więcej. Stan zgłoszeń do udziału w trzeciej edycji targów EXPOPOWER, które odbędą się w maju, przekracza o 25 proc. poziom z analogicznego okresu roku ubiegłego. Wśród wystawców nie zabraknie liderów. Zainteresowani udziałem w EXPOPOWER są wiodący reprezentanci branży energetycznej i elektrotechnicznej w tym m. in.: ABB, Apator, BOT, Elektrobudowa, Elektromontaż Poznań, Elektromontaż Lublin, ENEA, Kompania Węglowa, Merazet, Południowy Koncern Energetyczny, PKP Energetyka czy Weidmüller.




- Do tej pory konsekwentnie zaprzeczali Państwo, że EXPOPOWER konkuruje z bielskim Energetabem. Czy wraz ze wzrostem potencjału poznańskich targów energetycznych coś się w tej kwestii zmieniło?
- Nigdy nie zamierzaliśmy konkurować z Energetabem i nie zamierzamy. Gdybyśmy mieli takie plany, organizowalibyśmy nasze targi jesienią, tak jak targi w Bielsku. Energetab jest - i pewnie długo jeszcze będzie - największym wydarzeniem branży energetycznej w kraju. Choćby ze względu na walory klimatyczno-turystyczne. Inna sprawa, na ile to jeszcze są targi, a na ile raczej event towarzyski.




- No tak, drugiej Szyndzielni w Poznaniu Państwo nie zbudują.
- Ale mamy inne atuty natury turystycznej, o których wśród dotychczasowych wystawców EXPOPOWER już zaczynają krążyć legendy. Perełką na skalę europejską jest poznański Stary Rynek. Klimatem przypomina tętniące życiem włoskie miasteczka a zabawa w ogródkach z widokiem na renesansowy ratusz nie ma końca.
Wracając do pytania o Energetab - nie rywalizujemy z Bielskiem, jednak mimo to przybywa firm, które z uwagi na warunki wystawiennicze rezygnują z udziału w Energetabie na rzecz EXPOPOWER. Jednym z głośniejszych przykładów takiego działania jest Elektromontaż Poznań, który zwiedzających ostatnią edycję targów w Bielsku poinformował o swojej decyzji wielkim bilbordem przy trasie dojazdowej do ekspozycji. Zamiar przejścia do Poznania zgłosiła również duża grupa firm z branży elektrotechnicznej.




- Skąd tak duże zainteresowanie poznańskimi targami?
- Częściowo wynika ono z bardzo atrakcyjnych warunków uczestnictwa w tym wydarzeniu. Międzynarodowe Targi Poznańskie przygotowały dla wystawców EXPOPOWER specjalną, wyjątkowo korzystną ofertę. Cena metra kwadratowego w pakiecie „powierzchnia + stoisko standardowe” (według projektu MTP) wynosi zaledwie 310 złotych. Najmniejsze stoisko o powierzchni 6 metrów kwadratowych dostępne jest już w cenie 1860 złotych. Biorąc pod uwagę jakość świadczonych w Poznaniu usług i komfortowe warunki oferowane przez organizatora cena ta jest obecnie na rynku bezkonkurencyjna. EXPOPOWER odbywa się w najnowszym kompleksie pawilonów połączonych ze sobą zadaszonym pasażem, tak że nawet do zaklinania pogody szaman nie jest nam potrzebny.




- W tym roku targi EXPOPOWER będą miały towarzystwo.
- Wsłuchując się w głos przedstawicieli branży, Międzynarodowe Targi Poznańskie i Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej postanowiły nawiązać współpracę w celu przygotowania profesjonalnych targów poświęconych najnowszym rozwiązaniom w zakresie wykorzystania energii odnawialnej. Wynikiem podjętej współpracy będzie zorganizowanie równolegle z EXPOPOWER - pierwszej edycji Międzynarodowych Targów Energii Odnawialnej GREENPOWER.
Specjaliści z branży sugerowali także poszerzenie oferty EXPOPOWER o specjalistyczne targi automatyki. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Międzynarodowe Targi Poznańskie zorganizują w tym roku pierwszą edycję targów AUTOMA, które będą okazją do prezentacji innowacyjnych produktów i technologii z zakresu automatyki, elektroniki, pomiarów i robotyki.

- Dziękuję za rozmowę.
Adrian Knapik




 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator