Aktualności
|
|
Informacje
Numery
Numer 04/2005
BOT GiE SA, PGNiG SA Nowe loga nowe plany
|
|
Autor: opr. red.
|
Data publikacji: 12.05.2005 21:27
|
W pierwszym dniu wiosny swoje logo zaprezentował BOT Górnictwo i Energetyka SA, największa grupa energetyczna w kraju, której moc zainstalowana w elektrowniach Bełchatów, Opole i Turów jest najnowocześniejsza w Polsce, co wynika z relatywnej „młodości” i nowoczesności zakładu opolskiego i przeprowadzonych niedawno, kompleksowych modernizacji w pozostałych zakładach wytwórczych holdingu.
|
Przy okazji prezentacji logo BOT, Zbigniew Bicki, prezes Zarządu spółki zakreślił plany spółki na najbliższe lata.
31 grudnia br. wygasa kontrakt długoterminowy Elektrowni Bełchatów, co spowoduje wzrost przychodów spółki, gdyż – jak wiadomo – Elektrownia Bełchatów, w ramach KDT, przekazuje do sieci najtańszą energię elektryczną w kraju, a po zwolnieniu z nakreślonego przez kontrakt obowiązku, będzie mogła sprzedawać energię trochę drożej choć – przypuszczalnie – i tak znacznie poniżej cen rynkowych.
Także do końca roku winny – zdaniem prezesa Bickiego - zapaść wiążące decyzje w sprawie integracji pionowej BOT z którąś z grup dystrybucyjnych.
Z kolei lata 2006 lub 2007 – to czas debiutu BOT na giełdzie, oczywiście po wcześniejszym dokończeniu restrukturyzacji spółek wchodzących w skład holdingu.
Prezes Bicki zaprzeczył pogłoskom o planach przeniesienia siedziby BOT do Wrocławia oraz potwierdził, że BOT jest obecnie jedynym, krajowym podmiotem, który mógłby unieść finansowo i organizacyjnie koszt budowy elektrowni jądrowej.
W przeddzień wiosny swoje nowe logo zaprezentowało również Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA. Nowy, pomarańczowy, a nie niebieski – jak dotychczas – płomyk ma w pierwszym rzędzie uporządkować wizualizację poszczególnych oddziałów i spółek PGNiG SA, jak również podkreślić nastawienie przedsiębiorstwa na rynek zwłaszcza w perspektywie wejścia firmy na giełdę. Z kolei zmiana nazwy przedsiębiorstwa nastąpi w terminie późniejszym, który wstępnie jest określany na dwuletni.
Jak zapewnił Marek Kossowski, prezes Zarządu PGNiG SA, nowy znak oznacza, że przedsiębiorstwo jest zainteresowane funkcjonowaniem na szeroko pojętym rynku energetycznym i że nie chce być kojarzone tylko i wyłącznie z gazem ziemnym. Potwierdził też, że w niedługim czasie możliwa jest sytuacja, iż poszczególne spółki np. dystrybucyjne, zechcą oferować swoim klientom również inne media energetyczne. A skoro nowe logo PGNiG SA jest przyrównywane do skrzydełek greckiego boga m.in. kupców – to można oczekiwać, iż słowa szefa PGNiG SA dotyczące udziału firmy w szeroko pojętym rynku energetycznym, nie zostały rzucone na wiatr…
Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj
Zamów prenumeratę
|
|
|
|