Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 04/2005

BOT GiE SA, PGNiG SA Nowe loga nowe plany


W pierwszym dniu wiosny swoje logo zaprezentował BOT Górnictwo i Energetyka SA, największa grupa energetyczna w kraju, której moc zainstalowana w elektrowniach Bełchatów, Opole i Turów jest najnowocześniejsza w Polsce, co wynika z relatywnej „młodości” i nowoczesności zakładu opolskiego i przeprowadzonych niedawno, kompleksowych modernizacji w pozostałych zakładach wytwórczych holdingu.



Przy okazji prezentacji logo BOT, Zbigniew Bicki, prezes Zarządu spółki zakreślił plany spółki na najbliższe lata.
31 grudnia br. wygasa kontrakt długoterminowy Elektrowni Bełchatów, co spowoduje wzrost przychodów spółki, gdyż – jak wiadomo – Elektrownia Bełchatów, w ramach KDT, przekazuje do sieci najtańszą energię elektryczną w kraju, a po zwolnieniu z nakreślonego przez kontrakt obowiązku, będzie mogła sprzedawać energię trochę drożej choć – przypuszczalnie – i tak znacznie poniżej cen rynkowych.

Także do końca roku winny – zdaniem prezesa Bickiego - zapaść wiążące decyzje w sprawie integracji pionowej BOT z którąś z grup dystrybucyjnych.
Z kolei lata 2006 lub 2007 – to czas debiutu BOT na giełdzie, oczywiście po wcześniejszym dokończeniu restrukturyzacji spółek wchodzących w skład holdingu.
Prezes Bicki zaprzeczył pogłoskom o planach przeniesienia siedziby BOT do Wrocławia oraz potwierdził, że BOT jest obecnie jedynym, krajowym podmiotem, który mógłby unieść finansowo i organizacyjnie koszt budowy elektrowni jądrowej.

W przeddzień wiosny swoje nowe logo zaprezentowało również Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA. Nowy, pomarańczowy, a nie niebieski – jak dotychczas – płomyk ma w pierwszym rzędzie uporządkować wizualizację poszczególnych oddziałów i spółek PGNiG SA, jak również podkreślić nastawienie przedsiębiorstwa na rynek zwłaszcza w perspektywie wejścia firmy na giełdę. Z kolei zmiana nazwy przedsiębiorstwa nastąpi w terminie późniejszym, który wstępnie jest określany na dwuletni.

Jak zapewnił Marek Kossowski, prezes Zarządu PGNiG SA, nowy znak oznacza, że przedsiębiorstwo jest zainteresowane funkcjonowaniem na szeroko pojętym rynku energetycznym i że nie chce być kojarzone tylko i wyłącznie z gazem ziemnym. Potwierdził też, że w niedługim czasie możliwa jest sytuacja, iż poszczególne spółki np. dystrybucyjne, zechcą oferować swoim klientom również inne media energetyczne. A skoro nowe logo PGNiG SA jest przyrównywane do skrzydełek greckiego boga m.in. kupców – to można oczekiwać, iż słowa szefa PGNiG SA dotyczące udziału firmy w szeroko pojętym rynku energetycznym, nie zostały rzucone na wiatr…

Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj

Zamów prenumeratę



 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator