Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 08-09/2005

Sprawozdanie finansowe 2005







w branży energetycznej i ciepłowniczej
Warszawa, 18 - 19 października 2005 r.

Konferencja przeznaczona dla branży energetycznej i ciepłowniczej ma na celu przygotowanie dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych oraz pozostałej kadry finansowo - księgowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za rok 2005.

Podczas spotkania przedstawimy prawidłowe rozwiązanie problemów, które często występują w praktyce, a ich rozwiązania w różnych opracowaniach są niejednoznacznie i budzą wątpliwości. Ponadto omówimy podstawowe dokumenty determinujące kształt i jakość sprawozdania finansowego.
Na praktycznych przykładach liczbowych zaprezentujemy rozwiązania kwestii wątpliwych zarówno z zakresu prawa bilansowego jak i podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych.

Prowadzący:

Bożena Lisiecka - Zając - biegły rewident, przez blisko 12 lat Dyrektor Departamentu Rachunkowości w Ministerstwie Finansów (1990 - 2000). Zajmowała się dostosowaniem polskiego prawa bilansowego do standardów międzynarodowych. Autor wielu publikacji z zakresu rachunkowości, doświadczony i ceniony wykładowca. Członek krajowych i międzynarodowych organizacji zawodowych. Członek Komisji Rady Naukowej SKwP ds. Doskonalenia Przepisów i Zasad Rachunkowości.
Krzysztof Komorniczak - prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 09 850), dyrektor oddziału warszawskiego BSJP Audyt. Przez szereg lat pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych, jest autorem i współautorem książek i publikacji z zakresu prawa podatkowego (podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych). Bierze udział przy sporządzaniu ekspertyz i opinii dotyczących prawa podatkowego dla Sejmu RP oraz przy przygotowaniu projektów zmian ustaw i rozporządzeń dla organizacji pozarządowych
Robert Nowak - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista w dziedzinie podatku dochodowego od osób prawnych, współtwórca projektów szkoleniowych i prowadzący audyty podatkowe dla największych polskich przedsiębiorstw, autor wielu opinii prawno-podatkowych, autor książek oraz artykułów w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. w Departamencie Podatków Bezpośrednich i Opłat w Ministerstwie Finansów, KPMG Sp. z o.o., BGŻ S.A.

Program:

Dzień I:
Bilans
- Bożena Lisiecka - Zając


1.Polityka rachunkowości w kontekście ustawy o rachunkowości oraz MSR/MSSF - podstawą sporządzenia sprawozdania finansowego:

a)cechy jakościowe sprawozdania finansowego,
b)zasada treści ekonomicznej - podstawą wiarygodności informacji finansowych,
c)wycena składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
d)utrata wartości aktywów - metody,
e)prezentacja sprawozdania (forma, zakres i kwalifikacja):
- wprowadzenie do sprawozdania finansowego,
- bilans,
- rachunek zysków i strat,
- rachunek przepływów pieniężnych,
- zestawienie zmian w kapitale własnym,
- informacja dodatkowa i objaśnienia.

2.Inwentaryzacja składników majątkowych, podstawą potwierdzenia ich przydatności ekonomicznej dla kontynuacji działalności jednostki.

3.Wybrane zagadnienia i kwestie występujące w praktyce przy sporządzaniu sprawozdania finansowego, a dotyczące m.in.:
a)środków trwałych (kwalifikacji i prezentacji, podstawy i metody amortyzacji itp.),
b)rezerwy na pokrycie przyszłych zobowiązań,
c)rezerwy na świadczenia pracownicze,
d)rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów,
e)wyceny należności operacyjnych z uwzględnieniem odpisów z tytułu utraty wartości,
f)aktywów finansowych - kwalifikacja i wycena.

4.Zdarzenia następujące po dacie bilansu.
5.Dyskusja.

Dzień II
Podatek VAT i akcyza w branży energetycznej i ciepłowniczej.
- Krzysztof Komorniczak

W związku z zamknięciem roku pojawiają się na gruncie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych szczególne sytuacje, które stwarzają wiele problemów podatnikom. Niniejsze spotkanie ma pomóc Państwu w rozwiązaniu tych problemów na podstawie praktycznych przykładów.
Szczegółowy program:

1.Najważniejsze problemy branży energetycznej i ciepłowniczej (nielegalny pobór energii, odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości, opłaty przyłączeniowe i przejęcie majątku, moment powstania obowiązku podatkowego w VAT i inne).
2.Rozliczanie premii pieniężnych, bonusów itp. w podatku VAT.
3.Faktury korygujące roczne w dostawie:
a) krajowej,
b) wewnątrzwspólnotowym,
c) wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów,
d) wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów i imporcie usług.
4. Opłaty licencyjne, za znak towarowy i inne opłaty o charakterze rocznym - import usług.
5. Korekty deklaracji VAT w zakresie podatku należnego i naliczonego.
6.Roczne rozliczenie podatku według proporcji oraz roczna korekta VAT.
7.Najnowsze interpretacje Ministerstwa Finansów w kwestii podatku VAT:
a) reprezentacja i reklama,
b) dokument uprawniający do stawki 0 % przy WDT,
c) zasady przeliczania kwot wyrażonych w walutach obcych.
8.Pytania.

Przychody i koszty w podatku dochodowym w 2005 r. w branży energetycznej i ciepłowniczej
- Robert Nowak
1.Zasady ujmowania przychodów w przypadku rozliczeń z tytułu dostaw energii elektrycznej oraz związane z tym problemy rozliczania kosztów związanych z tymi przychodami.
2. Katalog wydatków nie zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów- w tym nowe zasady dotyczące wynagrodzeń pracowników oraz składek ubezpieczenia społecznego potrącanych z rachunku pracodawcy.
3.Nowe kategorie przychodów należnych dla podatników podatku dochodowego od osób prawnych - świadczenia częściowo odpłatne.
4.Korekta podatku naliczonego VAT (wynikająca z tzw. struktury sprzedaży) dotycząca środków trwałych, wartości niematerialnych oraz innych towarów i usług - wpływ korekty na przychody i koszty w podatku dochodowym, w tym na wartość początkową środków trwałych.
5.Samochód osobowy w firmie - kupno, leasing, najem, aport do spółki, amortyzacja, podatek VAT, ewidencja przebiegu pojazdu, sposób wykorzystywania.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 1090 zł,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 990 zł/os.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch.

Zajęcia odbywają się: w godzinach 10.00 - 15.30

Miejsce zajęć:
Centrum Finansowe Puławska
ul. Puławska 15

Zgłoszenia przyjmują:
Krzysztof Kadlec, Norbert Saks
telefon: 022/ 543 17 04, 543 17 00
faks: 022/ 543 16 01, 543 17 84
e-mail: krzysztof.kadlec@bdo.pl; norbert.saks@bdo.pl

Szczegółowe informacje organizacyjne znajdą Państwo w formularzu zgłoszeniowy
na stronie www.bdo.pl


Patronat:








 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator