Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 01/2007

Autogaz niezmiennie popularny


Gaz płynny LPG, do zasilania samochodów, oferowany jest na 312. spośród ok. 400. stacji paliw funkcjonujących w sieci LOTOS.

Polska Organizacja Gazu Płynnego szacuje, że w 2005 roku zamontowano do pojazdów 460 tys. instalacji gazowych. Ogólna ilość samochodów z dodatkowym napędem gazowym, wynosiła pod koniec 2005 roku – 1,8 mln sztuk.

Najpopularniejszy dziś gaz płynny, to mieszanina propanu i butanu. Uzyskuje się go podczas przerobu ropy naftowej, w ilości około 2% przerobionej masy surowca. Powstaje także jako produkt uboczny podczas wydobywania gazu ziemnego.Dwa lata temu Polska stała się europejskim liderem rynku autogazu. Tylko w 2005 r. sprzedaż tego paliwa wyniosła ok. 2,4 mln ton, z czego do samochodowych baków trafiło ok. 1,78 mln ton. To sytuuje nasz kraj na pierwszym miejscu w Europie. Więcej gazu płynnego do napędu pojazdów używa się tylko w Korei Południowej.

- Udział Grupy LOTOS w sprzedaży LPG wzrósł z 2,2% w 2005 r. do 4,2 % w 2006 r. – podkreśla Dariusz Falkiewicz, dyrektor ds. Planowania i Strategii Rynkowej Grupy LOTOS S.A. - LPG to dla nas bardzo ważny rynek. Biorąc pod uwagę prognozowane wzrosty sprzedaży to jeden z bardziej perspektywicznych segmentów rynku paliwowego. Dlatego Grupa LOTOS zakłada w swojej strategii rynkowej dalszy rozwój działalności w tym segmencie.

Na przełomie 2004/2005 LPG można było zatankować na 241 stacjach sieci LOTOS, dziś ich liczba wzrosła o dodatkowe 71 obiektów.

- Na naszych stacjach oferujemy LPG najwyższej jakości. Wobec tego paliwa stosujemy takie same procedury i wymagania jakościowe, jak wobec każdego innego – zapewnia Adam Loewe, prezes spółki LOTOS Paliwa - Nasi klienci, niezależnie od tego, jakiego rodzaju paliwo kupują, zawsze mają gwarancję, że dostaną najlepszy produkt za odpowiednia cenę.

Zwiększenie udziałów w krajowym rynku paliw to jeden z priorytetów strategii korporacyjnej Grupy LOTOS do 2012 r. Zgodnie z jej założeniami, udział koncernu w rynku detalicznym paliw wzrośnie do 10% w 2012 r. (obecnie 7-7,5%), a w rynku paliw ogółem w Polsce do 30% (obecnie 25,7%). Do 2012 r. pod marką LOTOS, na terenie całego kraju, powinno funkcjonować 500 stacji paliw.

Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj

Zamów prenumeratę




 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator