Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/969/-1/74/
|
Nie będzie wojny z Bielskiem... Expopower w „czteropaku”
|
Informacje
Numery
Numer 03/2007
Z Wiesławą Galińską, Dyrektor Grupy Produktów - Międzynarodowych Targów Poznańskich Sp. z o.o., odpowiedzialną za organizację pierwszej edycji targów Expopower 2007 rozmawia Sylwester Wolak.
-
Pani Dyrektor! Dlaczego Expopower odbędzie się w maju, dlaczego w Poznaniu i dlaczego docelowo planujecie Państwo przenieść na maj całą energetykę z czerwcowych targów przemysłowych?
-
Branża energetyczna jest szalenie ważna dla naszej gospodarki i w przededniu zmian, jakie ją czekają, zasługuje na to, aby mieć w Poznaniu swoją osobną imprezę targową. Mamy w kraju już bardzo dobrą i znaną imprezę dla energetyków - jesienny Energetab. Ale sezon prac w energetyce, sezon napraw i remontów trwa w tej chwili w zasadzie przez okrągły rok, więc potrzebna jest również targowa prezentacja oferty dla rynku przed letnim sezonem inwestycyjnym. Nasza impreza ma stanowić uzupełnienie oferty Energetabu.
-
Na Energetabie - skoro już Pani wspomniała - firmy wystawiają się tłumnie. Czy liczy Pani na to, że uda się w Poznaniu stworzyć konkurencyjną imprezę dla Bielska-Białej?
-
My nie chcemy być konkurencją. Energetyka jest tak ważną dziedziną gospodarki, że myślę, iż w Polsce jest miejsce na dwie dobre imprezy energetyczne w różnych terminach - wiosennym i jesiennym. Takie są sygnały rynku. To do nas zwrócili się liderzy branży energetycznej z prośbą o zorganizowanie tej imprezy i to oni twierdzą, że jest potrzebna druga impreza wystawiennicza.
-
Czy jesteście Państwo w stanie zagwarantować konkurencyjne warunki cenowe dla wystawców?
-
Nasze warunki cenowe są zbliżone do warunków bielskich, więc myślę, że są to warunki dobre, biorąc pod uwagę infrastrukturę Międzynarodowych Targów Poznańskich. Sądzę jednak, że nie zawsze chodzi tylko o cenę. Istotną rolę może odgrywać także położenie Poznania w centralnej Polsce, co ułatwia dojazd zarówno wystawcom krajowym oraz zagranicznym, jak i szczególnie zwiedzającym, do których kierowana jest oferta targowa.
-
A co oferujecie tegorocznym wystawcom Expopower? Jakie są szczególne warunki dla tych, którzy się zdecydują pokazać w tym roku w Poznaniu?
-
Ponieważ jest to pierwsza edycja Targów Expopower, dla jej uczestników przygotowaliśmy specjalny pakiet lojalnościowy. Będziemy gwarantować w nim wystawcom, którzy nam uwierzyli i zgłosili się do udziału w pierwszej edycji Expopower, szczególne warunki, które będą obowiązywać w przyszłości wyłącznie dla nich. Szczegóły zostaną ujawnione na wieczorze integracyjnym Expopower. Planujemy zorganizować go w pierwszym dniu targów. Nie chcę w tej chwili ujawniać, jaka to będzie forma, ale proszę mi wierzyć, że na pewno atrakcyjna.
-
Mam pytanie o rodzaj firm, które już zgłosiły swój udział w Expopower. Jakie dziedziny energetyki będą w szczególności prezentowane na targach?
-
Do tej pory zgłosiło się około 100 firm. Cieszymy się, że są wśród naszych wystawców liderzy branży. W targach wezmą udział mi.in. Południowy Koncern Energetyczny, Enea, Elektromontaż Poznań, Elektromontaż-Export, Elektrobudowa, PKP Energetyka, ABB, Apator i Jean Mueller Polska. Ale są też firmy o mniejszym potencjale, zajmujące się np. produkcją elementów, firmy consultingowe itp. Tak więc już w tej chwili mamy bardzo szeroką reprezentację przedsiębiorstw branży elektroenergetycznej. Pełna lista zgłoszonych firm znajduje się na stronie www.expopower.pl.
-
Zgadzam się z Panią całkowicie, że brakowało takiej wiosennej imprezy ogólnoenergetycznej. Proszę mi więc powiedzieć, dlaczego Expopower rusza dopiero teraz, a nie 5, 10 lat temu?
-
Chcieliśmy aby energetyka utrzymywana była jako element czerwcowych targów ITM Polska - największych w kraju targów nowoczesnych technologii przemysłowych. Ale po głębokich konsultacjach w branży, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, postanowiliśmy stworzyć osobną imprezę. My zawsze staramy się słuchać głosu branży. Jesteśmy po to, aby zapewnić branży odpowiednie warunki wystawiennicze. Nasi wystawcy wiedzą, czego oczekują, a my jesteśmy od tego, żeby pomóc im osiągnąć ich cele marketingowe. Zresztą dotychczasowy czerwcowy Salon Energia nadal pozostaje w naszym targowym kalendarzu. Okazuje się bowiem, że nie brakuje firm - zwłaszcza z branży pneumatycznej i hydraulicznej - które chcą prezentować swoją ofertę nie na wydzielonych targach energetycznych lecz właśnie w towarzystwie wystawców targów przemysłowych, którzy często są jednocześnie ich potencjalnymi klientami.
-
Zatem niesłuszne są - pojawiające się tu i ówdzie - twierdzenia, że Targi Poznańskie idą na wojnę Energetabem?
-
Nie, absolutnie nie. Czy ja wyglądam na generała planującego w sztabowym zaciszu operację „Pustynna burza”, po której z targów w Bielsku-Białej pozostaną już tylko fruwające na wietrze puste namioty? Uważamy, że Targi Energetab są bardzo dobrą imprezą, cieszącą się od dawna swoją renomą, której pozycji pewnie jeszcze długo nic nie zachwieje. Przecież gdybyśmy zamierzali bezpośrednio konkurować z Energetabem, zorganizowalibyśmy Expopower na jesień we wrześniu. Jeszcze raz powtarzam - po przeanalizowaniu sytuacji na rynku, uznaliśmy że jest miejsce w Polsce na dwie imprezy energetyczne, odbywające się w różnych okresach roku.
-
Wielu wystawców targów w Bielsku-Białej może przyjechać na Expopower lecz chyba nie do wszystkich - tak do końca - jest ta Wasza impreza adresowana...
-
My, jako organizatorzy razem z naszą radą programową, mamy pomysł, jak powinna być zorganizowana impreza, jakie branże powinna obejmować swoim zakresem, ale tak naprawdę to życie weryfikuje, w którą stronę idzie impreza i to nasi wystawcy zdecydują, gdzie jest ich miejsce. Jeżeli wystawca zdecyduje, że jego miejsce będzie zarówno na Energetabie jak i na Expopower - to my jesteśmy otwarci i stworzymy mu ku temu wszelkie warunki.
-
Bielsko ma wspaniałe atuty przyrodniczo-środowiskowe, które niewątpliwie przyciągają. Poznań - w walce o wystawcę - „zagra” pewno mocniejszą bazą targową...
-
Należy spojrzeć na to historycznie. Ponad 85 lat temu Targi Poznańskie zostały stworzone z myślą o wystawiennictwie, organizacji targów. I w tym kierunku się rozwijają i taka jest ich misja. ZIAD w swoich historycznych zalążkach nie miał zamysłu organizowania targów, w związku z tym - w chwili obecnej - infrastruktura niekoniecznie musi być przygotowana na organizowanie dużej imprezy energetycznej. ZIAD traktował targi jako działalność dodatkową i - gdzieś przy okazji - udało mu się wykreować znakomitą imprezę. Dlatego z powyższych względów rzeczywiście jesteśmy w stanie zaoferować wystawcom i zwiedzającym znacznie bardziej komfortowe warunki niż mogą oczekiwać w Bielsku-Białej. Ale to oczywiście nie wszystko. Dla zwiedzających przygotowujemy - we współpracy z naszymi partnerami - ciekawy program wydarzeń. Specjalistyczne konferencje zorganizują na Expopower m.in. Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska i Stowarzyszenie Elektryków Polskich. No i sam Poznań też „wart jest poznania”. Zagraniczni uczestnicy targów często wychwalają niezwykłą atmosferę panującą wieczorami na poznańskim Starym Rynku, gdzie do późnej nocy tętni życie w kawiarnianych ogródkach. Tutaj jest jak we Florencji - tylko bardziej ogniście, powiedział mi kiedyś jeden z włoskich wystawców. Trudno o lepszy komplement.
-
Słyszałem, że stworzyliście Państwo idealne warunki finansowe dla wystawiających się, że są to warunki nie mające wręcz konkurencji na rynku.
-
Tak, to prawda. Myślę, że są to bardzo konkurencyjne ceny, zwłaszcza biorąc pod uwagę infrastrukturę, jaką dysponujemy, a która jest w tej chwili najlepsza w Polsce, porównywalna z zagraniczną. Tym, którzy dawno nie widzieli naszych terenów, pragnę zwrócić uwagę, że szereg pawilonów przeszło gruntowne remonty. Ekspozycja Międzynarodowych Targów Energetyki EXPOPOWER zlokalizowana będzie w najnowszym kompleksie pawilonów tzw. „czteropaku”, który przeszedł chrzest bojowy podczas targów Budma. Są to cztery klimatyzowane pawilony połączone przeszklonymi, zadaszonymi pasażami i wyposażone w kanały medialne oraz łącza internetowe - stwarzające komfortowe warunki dla efektywnej komunikacji biznesowej. Atrakcją kompleksu jest zielona „aleja lipowa” łącząca pawilony w jedną całość.
-
Czy wystawcy mogą jeszcze zgłaszać swój udział w targach Expopower?
-
Oczywiście. Jesteśmy otwarci na każdego wystawcę i zapraszamy wszystkich zainteresowanych do Poznania.
-
Dziękuję za rozmowę.
Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj
Zamów prenumeratę
Artykuł opublikowany pod adresem: http://gigawat.net.pl/article/articleprint/969/-1/74/
|
Copyright (C) Gigawat Energia 2002
|